PAKKAUSSUUNNITTELU
Hyvä pakkaus erottuu ja myy. Loistava pakkaus viestii tuotteesta lisäksi oikealla tavalla ja tyylillä, jotta asiakas saa mitä pakkaus lupaa. Jämäkällä kokemuksella löydämme nopeasti oikeaan suuntaan.
Projektin läpivienti vaatii luovuuden lisäksi perehtymistä, ymmärrystä ja asioiden tekemistä fiksussa järjestyksessä.
1. TILANNEKUVA JA RESURSSIT
Tilannekuva on yhteisymmärrys siitä, missä asiakkaamme on nyt, mitä hankkeessa tavoittelemme sekä millaiseen investointiin ja työpanokseen voimme varautua.
2. TAUSTATIEDOT JA KARTOITUKSET
Hyvä käsitys suunniteltavasta tuotteesta tai tuoteperheestä, positioinnista, tavoiteltavasta asiakaskunnasta sekä yleensä toimialan ja kilpailijoiden ratkaisuista antaa projektille onnistumisen edellytykset.
3. TAVOITTEET, ASEMOINTI JA BRIEFFAUS
Määrittelemällä keskeiset tavoitteet, painotukset, aikataulut ja muut mahdolliset reunaehdot ohjaamme suunnittelun nopeasti oikeaan suuntaan.
4. SUUNNITTELU
Toimivan ja edukseen erottuvan tuotespakkauksen elementit ja mahdolliset variaatiot, niiden tyyli ja värit vastaavat asiakkaan toimeksiantoon ja tavoitteisiin.
5. TESTAUS JA HYVÄKSYNTÄ
Käymme yhdessä läpi työmme tulokset ja tarvittaessa testaamme ilmeen sovittavalla tavalla. Mahdollisten muutosten ja korjausten jälkeen asiakas hyväksyy suunnitelmat.
6. TOTEUTUS
Huomioimme eri pakkauskoot ja -variaatiot sekä viimeistelemme painovalmiit aineistot. Jos tuoteperhe on suunniteltu jatkumaan, teemme graafiset ohjeet ja toimitamme taittoaineistot jatkokäyttöä varten.
7. SEURANTA JA ANALYYSIT
Seuraamme kuinka uusi tuote tai tuotesarja otetaan vastaan ja toimii. Teemme palautteen pohjalta sovittavia korjauksia ja aineistojen täydennyksiä.