MYYNNINEDISTÄMINEN
Teemme mielellämme mainoksia, mutta myyntiä voi edistää monella muullakin tavalla. Tarvitsemme jonkin verran yhteistä aikaa, valitaksemme ja ehdottaaksemme myynninedistämiskeinoista asiakkaallemme hyödyllisimmät.
Booster
Booster -ajatusmalli on tapamme vaiheistaa ymmärrys asiakkaan liiketoiminnasta, tavoitteet, suunnittelu ja varsinaiset toimenpiteet järkevästi ja loogisesti. Emme jää loputtomasti pyörittelemään selvityksiä, mutta vielä vaarallisempaa on ymmärtää jotain kokonaan väärin ja kaahata suoraan työn tiimellykseen.
for business
Mistä löytyy paras myyntipotentiaali?
Suunnittelun lähtökohta on hyvä ymmärrys liiketoiminnan perusteista – kuka ostaa, mitä ja miksi. Jos lanseerataan kokonaan uutta, on yhteinen ymmärrys perustettava liiketoimintasuunnitelman näkemykseen ja tavoitteisiin. Lisäksi yrityksen arvot ja visio ovat hyviä työkaluja, kun markkinoinnin suunnittelua teemme.
FOR oBJECTIVES
Täsmälliset tavoitteet ohjaavat parhaiten.
Suunniteltavalle kokonaisuudelle on asetettava täsmälliset työtä ohjaavat tavoitteet, jotka ovat linjassa liiketoiminnan tavoitteiden kanssa ja joiden saavuttamisella todella on ymmärrettävää merkitystä. Viestiminen liian väljään kohderyhmään on hukkaan heitettyä rahaa. Toisaalta myyntitavoitekaan sellaisenaan ei ohjaa työtä.
FOR ORGANIZATION
Millaisilla resursseilla myyntiä ja markkinointia teemme?
Hyvään ennakkovalmisteluun kuuluu myös käytettävissä olevien resurssien ja kykyjen kartoitus. Esimerkiksi digitaalisessa markkinointiviestinnässä on paljon aktiivista osallistumista vaativia vuorovaikutuskanavia. Yrityksen omalla henkilökunnalla on usein rajalliset mahdollisuudet osallistua ja ulkopuolisen avun kustannukset pitää ottaa huomioon suunnittelussa.
FOR sTRATEGY
Ensin muutama ajatus…
Strategia on suunnittelussa se kohta, jossa päätämme millaiset tiedot ja mielikuvat parhaiten vaikuttavat valitun kohderyhmän ostohalukkuuteen.
FOR tACTICS
sitten teemme työt.
Sitten vasta on aika suunnitella ja tuottaa viestit ja markkinoinnin toteutukset sekä valita teknologiat ja markkinointikanavat.
FOR eXECUTION
Työn tulokset käyttöön.
Käynnistetään suunniteltu ja täsmällisesti tavoitteellinen markkinointi. Kampanja voi olla perinteisesti määräaikainen tai modernisti jatkuvaa viestintää ja vuorovaikutusta.
for Redefine
Parhaat tekijät uskaltavat korjata virheensä.
Markkinoinnin toimivuutta ja tavoitteisiin pääsyä tulee seurata ja tärkeää on myös säilyttää sekä intoa että resursseja tehdä tarvittaessa korjauksia.